Harpad

Visuell identitet

From six to twelve

En bra uppfinning förtjänar en bra identitet. Som ni bör veta vid det här laget älskar vi att jobba med start-ups och få hjälpa dem med att sätta sin första visuella identitet. Därför blev vi såklart överlyckliga när vi fick möjligheten att stötta företaget Harpad när de tog steget ut i världen med sin egen, alldeles unika innovation. Harpad, som med ett enda enkelt verktyg förvandlar en 6-strängad gitarr till en 12-strängad, gav oss ledorden ”art deco” och ”rockband” och resultatet ser ni här nedan.

Vi landade i gröna toner som mixas med detaljer i guld för att ge en exklusiv känsla. Logotypen föreställer givetvis en gitarr med 12 strängar och typsnittet symboliserar maskinålderns bildspråk. Dessa komponenter kompletterades med mönster, tillbehör, kontorsmaterial och mässkit som snuddar på traditionella hantverksmotiv och tonas över med rika färger och geometri. Denna visuella identitet fyllde helt klart sitt syfte. Harpad tog musikindustrin med storm och idag står de på egna ben med framgångar som har nått hela världen.

Om Harpad

Idén som kom att bli Harpad, föddes 2013 ur en video där en välkänd gitarrist spelade på en gitarr med två halsar. Tanken om att det måste finnas ett enklare sätt att nå den typen av musikala flexibilitet la grunden för Harpad som 2017 blev verklighet. Responsen som kom efter lanseringen och lovorden som omringade Harpad blev ett tydligt kvitto på att deras innovativa produkt fyllde sitt syfte. Harpad hjäper musikanter runt om i hela världen att bredda sitt spektrum och nå en ny nivå av musikal kreativitet.

Besök Harpad här!